Lines_Background
مینی‌دوره رایگان درآمد روزانه ۱۰۰ دلار از فارکس
00روز
00ساعت
00دقیقه
00ثانیه
ثبت‌نام رایگان
لوگو خانه سرمایه
آموزش ترید از صفر صفر

نحوه خرید انواع ارز دیجیتال

خرید دوج کوین
آموزش گام به گام خرید دوج...

برخلاف بیشتر ارزهای دیجیتال که با هدفی خاص به وجود می آیند، خالق دوج کوین تنها برای شوخی و بدون داشتن هدفی خاص این ارز دیجیتال را ایجاد کرد؛ با این حال ارز دیجیتال دوج کوین با نماد اختصاری DOGE در رتبه نهم بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفته و توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. استفاده از دوج کوین در امور خیریه و همچنین حامیان سرسختی که دارد (مانند ایلان ماسک) این ارز دیجیتال را بسیار پرطرفدار کرده است. محبوبیت این ارز دیجیتال در میان عامه مردم را می توان از دیگر دلایل رشد آن عنوان کرد. با نگاهی به صفحات ردیت مربوط به ارز دیجیتال دوج کوین متوجه می شویم که این میم کوین تا چه حد در میان مردم از همه اقشار شهت یافته است.

ارز دیجیتال، جفت ارز، سهام یا هر چیز دیگری برای رشدکردن به متقاضیان خرید نیاز دارد. دوج کوین با وجود ایرادات فنی، به دلیل محبوبیت خود رشد خوبی را به ثبت رسانده؛ به طوری که در زمره 10 ارز برتر بازار قرار گرفته است. احتمالاً اگر بسیاری از افراد تاکنون ارز دیجیتال دوج کوین را خریداری نکرده باشند، اکنون به فکر خرید آن هستند. اگر شما هم قصد خرید ارز دیجیتال دوج کوین را دارید، این مقاله را تا پایان مطالعه کنید تا ابهامی در روند خرید آن نداشته باشید.

آنچه برای خرید دوج کوین نیاز دارید

اینترنت پرسرعت

ارزهای دیجیتال ماهیتی فیزیکی ندارند و خرید و فروش و تبادل آن ها به روشی کاملاً دیجیتالی انجام می شود؛ درنتیجه داشتن اینترنت پرسرعت از بدیهیات فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال است، اما توصیه به داشتن اینترنت پرسرعت در فرایند خرید و فروش ارزهای دیجیتال، به این دلیل است که نوسانات در بازار این ارزها معمولاً بسیار شدید هستند؛ از این رو گاهی به دلیل سرعت کم اینترنت ممکن است صرافی درخواست خرید ارز دیجیتال شما را به موقع دریافت نکند و این موضوع سبب شود که از سود جا بمانید یا حتی متضرر شوید. این موضوع به ویژه برای نوسان گیران اهمیت دارد.

کیف پول دیجیتال

پس از خرید ارز دیجیتال بهتر است حتماً ارز دیجیتال خریداری شده را به کیف پول معتبر انتقال دهید؛ درنتیجه شما باید پیش از هر چیز یک کیف پول معتبر برای ارز دیجیتال خود تهیه کرده و سپس در صرافی برای خرید آن اقدام کنید. کیف پول های ارزهای دیجیتال در انواع گرم و سرد ارائه شده اند. کیف پول های سرد که به کیف پول های سخت افزاری و کاغذی اشاره دارند، کلیدهای خصوصی کاربر را به صورت آفلاین ذخیره می کنند و به همین دلیل امنیت بالایی دارند؛ از این رو برای نگه داری رمز ارز  با حجم بالا و برای مدت طولانی مناسب هستند؛ البته کیف پول های کاغذی معایب خاص خود را دارند.

کیف پول های گرم، کیف پول های تحت وب، دسکتاپ و موبایلی هستند که می توان بیشتر آن ها را به صورت رایگان تهیه کرد. در ادامه برخی کیف پول های مناسب برای ذخیره سازی ارز دیجیتال دوج کوین شرح داده شده اند:

  • کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)
  • کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor Wallet)
  • کیف پول نرم افزاری کوینومی (Coinomi)
  • کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)
  • کیف پول اکسودوس (Exodus)
  • کیف پول اتمیک (Atomic Wallet)
  • کیف پول DogeChain
  • کیف پول Doge Android Wallet
  • کیف پول Pungo Wallet
  • کیف پول BC Vault
  • کیف پول Jaxx Wallet
  • کیف پول KeepKey
  • کیف پول گواردا (Guarda)

صرافی ارز دیجیتال

اکنون که کیف پول مناسب برای ذخیره ارزهای دیجیتال خود انتخاب و تهیه کرده ایم، باید به دنبال یک صرافی معتبر برای خرید ارز دیجیتال دوج کوین و دیگر ارزهای دیجیتال باشیم، اما نباید از انتخاب صرافی معتبر به سادگی بگذرید. برای اینکه مطمئن شوید آیا صرافی انتخابی محلی مناسب برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال شماست، باید آن را از جهات مختلف بررسی کنید؛ برای مثال تجربه افرادی که از آن صرافی استفاده کرده اند، یا میزان کارمزد معاملات می تواند از موارد مهم در انتخاب صرافی باشد که بر میزان سود شما نیز تأثیرگذار باشد.  به علاوه حجم معاملات هم می تواند تأییدی بر اعتبار صرافی و محیطی مناسب برای نوسان گیران باشد؛ زیرا آن ها برای کسب سود به امکان خرید و فروش در قیمت های مختلف نیاز دارند.

دانش تحلیل

شما به عنوان شخصی که قصد خرید ارز دیجیتال دوج کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری را دارید، باید پیش از شروع به فعالیت در بازار، خود را به دانش تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی مجهز کنید. در تحلیل تکنیکال، با توجه به نمودار قیمتی، آینده پیش روی رمز ارز  را پیش بینی می کنید، اما در تحلیل بنیادی شما باید با مطالعه وایت پیپر و اطلاعات پیرامون ارز دیجیتال، آینده آن ارز دیجیتال را پیش بینی کنید.

برای کسب مهارت در این دو تحلیل و حتی اطلاعات بیشتری که ممکن است در فرایند معامله گری و سرمایه گذاری به شما کمک کنند، شرکت در یک دوره آموزش ارز دیجیتال می تواند برای شما بسیار مؤثر باشد. درنهایت مدیریت سرمایه و روان شناسی می توانند در کنار تحلیل تکنیکال و بنیادی برآیند مثبت همیشگی را برای شما به ارمغان آورند.

خرید دوج کوین از صرافی

اکنون که با آنچه برای خرید ارز دیجیتال به آن نیاز خواهید داشت، آشنا شدید، بهتر است به سراغ فرایند خرید ارز دیجیتال دوج کوین از یک صرافی ایرانی و یک صرافی خارجی برویم. خرید رمز ارزها در صرافی بسیار ساده است و شما با انجام آن متوجه سهولت آن می شوید. این کار به ویژه زمانی که از یک صرافی ایرانی انجام شود، ساده تر نیز خواهد بود. برای خرید رمز ارز کافی است یک صرافی ایرانی معتبر را پیدا کرده و در آن ثبت نام کنید و درنهایت به سادگی و با کمک کارت بانکی خود ارز دیجیتال موردنظرتان را خریداری کنید. در ادامه، نحوه خرید ارز دیجیتال دوج کوین از صرافی تبدیل را برای شما شرح می دهیم و پس از آن مراحل خرید را از یک صرافی خارجی (کوکوین) به صورت گام به گام پیش می بریم تا با شیوه کار آشنا شوید. با دانستن چگونگی خرید و فروش و واریز و برداشت در یک صرافی، روش کار در دیگر صرافی ها را نیز می آموزید؛ چراکه شیوه کار در صرافی ها تقریباً مشابه است.

خرید ارز دیجیتال دوج کوین از صرافی ایرانی

پیش از هر چیز، باید در صرافی موردنظر خود (در اینجا صرافی تبدیل) ثبت نام کنید. روند ثبت نام بسیار ساده است؛ معمولاً با واردکردن ایمیل و انتخاب یک رمز عبور و واردکردن کد معرف (ریفرال) کار ثبت نام به پایان می رسد. پس از ثبت نام نیز باید اطلاعات جزئی تر مانند نام، نام خانوادگی، کد ملی، اطلاعات بانکی که باید حتماً به نام خودتان باشد و معمولاً یک عکس سلفی به همراه برگه ای که در آن متن موردنظر صرافی نوشته شده باشد، ثبت شود تا به این صورت مراحل احراز هویت شما تکمیل گردد.

پس از انجام این مراحل اجازه دارید در صرافی واریز و برداشت انجام دهید و ارزهای دیجیتال موردنظر خودتان را خرید و فروش کنید. فرض کنید شما در صرافی تبدیل یک حساب کاربری دارید و می خواهید ارز دیجیتال دوج کوین را در این صرافی بخرید. پیش از هر چیز باید حساب کاربری خود را شارژ کنید؛ برای این منظور باید حتماً از طریق حساب بانکی احراز هویت خود را در صرافی انجام داده باشید. پس از احراز هویت روی گزینه کیف پول در نوار بالای صفحه کلیک کنید.

آموزش گام به گام خرید دوج کوین؛ معرفی صرافی  ها

1. در صفحه پیش رو تومان را انتخاب کنید. درنهایت به صفحه پرداخت بانک منتقل می شوید که با واردکردن اطلاعات بانکی و پرداخت، حساب کاربری تان در صرافی شارژ می شود.

آموزش گام به گام خرید دوج کوین؛ معرفی صرافی  ها

2. اکنون که حساب کاربری شما شارژ شده است، می توانید به سراغ خرید ارز دیجیتال مورد نظر خودتان بروید. ابتدا روی کادر زردرنگ «خرید و فروش» که در شکل نیز مشخص شده است، کلیک کنید.

آموزش گام به گام خرید دوج کوین؛ معرفی صرافی  ها

3. با کلیک روی این گزینه، زیرمنویی برای شما نمایش داده می شود که می توانید ارز دیجیتال موردنظرتان را در آن جست وجو کنید. با پیداکردن ارز دیجیتال دوج کوین یا هر ارز دیجیتالی که قصد خرید آن را دارید، دو راه پیش روی شما قرار می گیرد؛ یا باید خرید خود را با تومان انجام دهید (با توجه به اینکه پیش از این حساب کاربری خود را با کمک کارت بانکی تان شارژ کردید این کار به راحتی انجام خواهد شد) یا اینکه خرید خود را براساس تتر انجام دهید. برای این کار نیاز دارید ابتدا با کمک حساب بانکی خود حساب صرافی تان را شارژ کرده و سپس تومان خود را به تتر تبدیل کنید. درواقع مراحلی که قرار است برای خرید ارز دیجیتال دوج کوین سپری شود، باید برای خرید تتر هم طی شود.

آموزش گام به گام خرید دوج کوین؛ معرفی صرافی  ها

4. هرکدام از موارد «تتر» یا «تومان» را که انتخاب کنید، به صفحه همان جفت ارز هدایت می شوید. اگر در مراحل پیشین حساب کاربری تان را شارژ نکرده باشید، می توانید این کار را از این صفحه انجام دهید. کافی است روی گزینه کیف پول کلیک کنید.

آموزش گام به گام خرید دوج کوین؛ معرفی صرافی  ها

5. در این مرحله، با انتخاب تومان و کلیک روی گزینه «واریز» به صفحه بانک هدایت خواهید شد و با واردکردن اطلاعات مورد نیاز کار واریز شما به انتها می رسد، اما اگر قصد دارید ارز دیجیتالی مانند تتر را به حساب کاربری خود در صرافی واریز کنید، با کلیک روی گزینه واریز در مقابل تتر به صفحه ای هدایت می شوید که باید در آن انتقال و مبلغ واریزی را با احتساب کارمزد وارد کرده تا آدرس ولت را دریافت کنید. اکنون با داشتن آدرس ولت، می توانید تتر را از منابع مختلف به آدرسی که دریافت کرده اید ارسال کنید. توجه داشته باشید که بهتر است TRC-20 را به عنوان شبکه انتقال خود انتخاب کنید تا کارمزد کمتری بپردازید.

آموزش گام به گام خرید دوج کوین؛ معرفی صرافی  ها

6. خلاصه آنچه تا اینجا بیان شد، این است که ابتدا در صرافی ثبت نام کرده و احراز هویت می کنید، سپس حساب کاربری خود را در صرافی شارژ می کنید و پس از ورود به حساب کاربری با کلیک روی گزینه «خرید و فروش» آماده می شوید تا ارز دیجیتال مورد نظر را خریداری کنید. با انتخاب دوج کوین و انتخاب خرید آن برحسب تتر، به صفحه ای مانند صفحه پایین هدایت می شوید. همان طور که می بینید نمودار قیمتی بخش بزرگی از صفحه را به خود اختصاص داده که امکان تحلیل تکنیکال نیز در این بخش برای شما فراهم شده است. در سمت راست شکل نیز آخرین قیمت جفت ارزهای مختلف را می بینید که همیشه و همگام با بازار در حال تغییر هستند.

آموزش گام به گام خرید دوج کوین؛ معرفی صرافی  ها

7. با اسکرول به پایین صفحه، به بخش مربوط به خرید و فروش ارزهای دیجیتال می رسیم. همان طور که در شکل مشاهده می کنید، امکان خرید به دو صورت برای کاربران فراهم شده است.

ثبت سفارش

در چنین معاملاتی، شما باید قیمت موردنظر خودتان را در کادر «قیمت واحد» وارد کنید. درواقع شما با این کار به صرافی می گویید دوج کوین را در چه قیمتی برای شما خریداری کند. در کادر مقدار نیز حجم مورد نظرتان را وارد می کنید؛ برای مثال 10 واحد دوج کوین. با واردکردن این مقادیر مبلغ کل سفارش برای شما نمایش در داده می شود. درنهایت شما با کلیک روی کادر «خرید» کار را به پایان می رسانید.

آموزش گام به گام خرید دوج کوین؛ معرفی صرافی  ها

سفارش آنی

در سفارش آنی همان طور که از نام آن پیداست، سفارش به صورت آنی ثبت شده و معامله بلافاصله انجام می شود. شما تنها باید در کادر «مقدار» حجم موردنظر خودتان را وارد کرده و درنهایت روی گزینه خرید کلیک کنید.

آموزش گام به گام خرید دوج کوین؛ معرفی صرافی  ها

خرید ارز دیجیتال دوج کوین از صرافی خارجی

ایرانیانی که در بازار ارزهای دیجیتال فعال هستند، ممکن است به دلایل مختلف ترجیح دهند ارز دیجیتال خود را از یک صرافی خارجی خریداری کنند. البته بد نیست بدانید که حتی اگر شما قصد خرید ارز دیجیتال دوج کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری را از یک صرافی خارجی داشته باشید، باید ابتدا مقداری تتر، بیت کوین یا یک ارز مناسب برای معامله در صرافی خارجی را در یک صرافی ایرانی خریداری کنید و سپس با انتقال ارز دیجیتال خریداری شده به یک صرافی خارجی، ارز دیجیتال موردنظرتان را در صرافی خارجی بخرید؛ پس بهتر است کار با صرافی های ایرانی را یاد بگیرید و در آن ها حساب کاربری ایجاد کنید.

در ادامه به سراغ صرافی خارجی می رویم که قصد داریم مراحل خرید دوج کوین را در آن دنبال کنیم. اگر در صرافی کوکوین حساب کاربری ندارید، با کلیک روی گزینه Sing Up صفحه ای پیش روی شما قار می گیرد که باید اطلاعاتی از قبیل ایمیل و یک رمز عبور را در آن وارد کنید تا حساب کاربری شما ایجاد شود. اگر کد ریفرال دارید، آن را در فرایند ثبت نام در صرافی وارد کنید تا از تخفیف کارمزد معاملات برخوردار شوید. در صورتی که پیش از این در صرافی حساب داشته اید، کافی است با کلیک روی گزینه Sing In و سپس واردکردن نام کاربری و رمز عبور، وارد حساب کاربری خود شوید.

آموزش گام به گام خرید دوج کوین؛ معرفی صرافی  ها

1. پس از ورود به حساب کاربری، اگر بار اول است که وارد حساب می شوید یا موجودی حساب شما کافی نیست یا اینکه به ارز دیجیتال خاصی در حساب خود نیاز دارید، باید عملیات واریز رمز ارز به حساب خودتان را انجام دهید.  برای این کار در صفحه اول با کلیک روی Assets و سپس کلیک روی (Deposit & Withdraw) Main Account به صفحه ای هدایت می شوید که می توانید ارز دیجیتال موردنظر خود را برای واریز انتخاب کرده و فرایند واریز را دنبال کنید.

آموزش گام به گام خرید دوج کوین؛ معرفی صرافی  ها

2. با رسیدن به این مرحله، اگر ارز دیجیتال موردنظرتان در میان چند ارز دیجیتال در بالای فهرست قرار داشت، می توانید به راحتی روی گزینه Deposit در مقابل ارز دیجیتال موردنظر کلیک کنید؛ در غیر این صورت می توانید به راحتی ارز دیجیتال را در نوار جست وجو تایپ کنید و درصورت امکان (پشتیبانی صرافی از ارز موردنظر) عملیات واریز آن ارز دیجیتال را انجام دهید.

آموزش گام به گام خرید دوج کوین؛ معرفی صرافی  ها

3. در این مرحله، باز هم در کادر اول ارز دیجیتال موردنظر خود را انتخاب کرده و سپس روی شبکه انتقال مناسب کلیک می کنید که البته باز هم توصیه می شود به دلیل کارمزد معقول، شبکه TRC-20 را انتخاب کنید. درنهایت آدرس کیف پولی در اختیار شما قرار می گیرد که می توانید با کپی کردن و قراردادن آن در منبعی که قصد ارسال تتر یا هر ارز دیگری را دارید، واریز ارز دیجیتال به حساب کاربری خود را در صرافی تکمیل کنید.

4. باید توجه داشت که پس از واریز ارز دیجیتال به حساب شما، آن ارزها وارد حساب اصلی شما در صرافی می شوند؛ البته شما برای خرید و فروش ارزهای دیجتال در بخش حساب معاملاتی خود یا Trade Account فعالیت می کنید و باید ارزهای دیجیتال خود را از بخش Main Account به Trade Account انتقال دهید. این کار را نیز می توانید به سادگی و از همان بخش Assets و این بار Transfer به جای Deposit انجام دهید.

آموزش گام به گام خرید دوج کوین؛ معرفی صرافی  ها

5. حالا حساب معاملاتی شما شارژ شده است و می توانید معاملات خود را انجام دهید؛ البته پس از آنکه رمز معاملاتی را برای خود ثبت کنید. این کار تنها برای افزایش امنیت کاربران است و بسیار ساده انجام می شود. پس از واردکردن نام کاربری و رمز عبور در صفحه نخست با کلیک روی LA و سپس انتخاب Account Security به صفحه ای هدایت می شوید که می توانید ادامه فرایند تنظیم کردن رمز معاملاتی خود را در آن پیش ببرید.

آموزش گام به گام خرید دوج کوین؛ معرفی صرافی  ها

6. با رسیدن به این صفحه، باید روی گزینه Set در برابر Trading Password کلیک کنید. البته در این تصویر چون ما پیش از این رمز معاملاتی را تنظیم کرده بودیم، شما کلمه Change را می بینید که اگر بخواهید رمز معاملاتی خود را تغییر بدهید، باید روی آن کلیک کنید.

آموزش گام به گام خرید دوج کوین؛ معرفی صرافی  ها

7. سپس یک کد به ایمیل شما ارسال می شود که با واردکردن آن در کادری که می بینید، به صفحه تنظیم کردن رمز معاملاتی هدایت می شوید. در این صفحه، باید یک رمز 6 رقمی را برای خود انتخاب کنید. با این کار از این پس شما پیش از انجام معاملات و درواقع برای دسترسی به امکان معامله در صرافی به این رمز 6 رقمی نیاز خواهید داشت.

آموزش گام به گام خرید دوج کوین؛ معرفی صرافی  ها

8. پس از ثبت نام، دارایی متناسب با معامله موردنظرتان به صرافی و در بخش حساب معاملاتی شما انتقال یافته است. درنهایت نیز رمز معاملاتی برای خود تنظیم کرده اید و آمادگی کامل دارید تا ارزهای دیجیتال را در صرافی خرید و فروش کنید. با واردکردن نام کاربری و رمز عبور در صفحه اول صرافی و کلیک روی گزینه Markets به معنای بازارها به مرحله بعد برای انجام معاملات هدایت می شوید.

آموزش گام به گام خرید دوج کوین؛ معرفی صرافی  ها

9. پس از ورود به بخش بازارها، باید بازار موردنظر خود را انتخاب کنی؛ برای مثال ارزهای وابسته به دلار، بیت کوین، ارزهای فیات، آلت کوین ها و… در اینجا بازار تتر را که مربوط به دلار است انتخاب می کنیم و به این ترتیب به صرافی نشان می دهیم که قصد انجام معامله با استفاده از رمز ارز تتر را داریم. سپس با جست وجوی رمز ارز موردنظر (Doge Coin)، جفت ارز خود را پیدا کرده و روی آن کلیک می کنیم و به این صورت به صفحه معاملاتی جفت ارز می رسیم.

آموزش گام به گام خرید دوج کوین؛ معرفی صرافی  ها

10. شکل پایین شمای کلی صفحه معاملاتی دوج کوین برحسب تتر را به شما نشان می دهد. نمودار قیمتی بیشترین بخش را به شامل می شود و شما می توانید با بررسی قیمت و تحلیل نمودار، بهترین زمان برای انجام معامله را پیدا کنید. در سمت راست و پایین صفحه می توانید سفارش خرید یا فروش ارز دیجیتال خود را ثبت کنید. در ادامه انواع سفارش هایی را که می توانید ثبت کنید، بیان شده است.

آموزش گام به گام خرید دوج کوین؛ معرفی صرافی  ها

Limit

در معاملات Limit شما در کادر اول باید قیمت مورد نظرتان را وارد کرده و در کادر دوم حجم خود را تعیین کنید؛ برای مثال به صرافی می گویید در قیمت 2817/0 تعداد 1000 واحد دوج کوین را برای شما خریداری کنند.

آموزش گام به گام خرید دوج کوین؛ معرفی صرافی  ها

Market

در ثبت سفارش به روش مارکت شما تنها مبلغ معامله را وارد می کنید و صرافی نیز دوج کوین را با بهترین قیمت ممکن برای شما خریداری می کند؛ برای مثال شما در کادر Amount مقدار 100 تتر را وارد می کنید و صرافی به ارزش  100 تتر برای شما دوج کوین خریداری می کند.

آموزش گام به گام خرید دوج کوین؛ معرفی صرافی  ها

Stop Limit

در این شیوه ثبت سفارش، شما به عنوان خریدار به صرافی دستور می دهید، زمانی که قیمت دوج کوین به مبلغ واردشده در کادر Stop Price رسید، شرایط معامله شما را فعال کند؛ یعنی با قیمت مشخص شده در کادر Price به میزان مشخص شده در کادر Amount، ارز دیجیتال دوج کوین را خریداری کند؛ برای مثال هرگاه قیمت به 2813/0 رسید معامله فعال شود؛ یعنی سفارش خرید رمز ارز دوج کوین در قیمت 2815/0 و به تعداد 100 واحد.

Stop Price   0.2813

Price          0.2815

Amount      100

آموزش گام به گام خرید دوج کوین؛ معرفی صرافی  ها

Stop Market

در این نوع ثبت سفارش، Stop Price باز هم مانند روش قبلی وارد معامله نمی شود و زمانی که قیمت ارز دیجیتال به آن برسد، شرایط معامله فعال می شود. قیمت خرید در این روش توسط صرافی انتخاب می شود که درواقع بهینه ترین قیمت پس از رسیدن قیمت دوج کوین به Stop Price است. در کادر Amount نیز باید مبلغ معامله را مشخص کنید.

آموزش گام به گام خرید دوج کوین؛ معرفی صرافی  ها

درنهایت با واردکردن مقادیر در هریک از انواع ثبت سفارش ها روی گزینه Buy DOGE کلیک کنید تا سفارش شما ثبت شود و معامله صورت بگیرد. توجه داشته باشید که شما می توانید با کلیک روی درصدهای مشخص شده (25، 50، 75 و 100 درصد) در زیر کادرهای قیمت به صرافی بگویید که این سفارش را با چند درصد سرمایه شما ثبت کند. از دیگر امکاناتی که صرافی در اختیار شما قرار می دهد، انجام معاملات آتی (فیوچرز) و مارجین است که برای انجام هر دو به دانش و تجربه کافی نیاز دارید. در معاملات آتی شما روی آینده یک جفت ارز شرط بندی می کنید که این کار به کمک قراردادهای آتی انجام می شود، اما مارجین به نوعی معامله اشاره دارد که در آن کاربر با دارایی چند برابر دارایی خود که از صرافی قرض گرفته است، به معامله می پردازد. در این صورت سود و ضرر او نیز با توجه به مارجین دریافت شده چند برابر می شود که این موضوع می تواند هیجان انگیز و هم زمان با ریسک فراوانی همراه باشد.

صرافی های پشتیبانی کننده از ارز دیجیتال دوج کوین

صرافی کوکوین (Kucoin)

شرح خرید ارز دیجیتال دوج کوین به صورت گام به گام در بخش خرید ارز دیجیتال دوج کوین از صرافی خارجی بیان شد. البته جز تتر شما به عنوان کاربر صرافی کوکوین می توانید ارز دیجیتال دوج کوین را به کمک بیت کوین، USDC و KCS نیز خریداری کنید.

صرافی کوینبیس (Coinbase Exchange)

با آنکه صرافی آمریکایی کوینبیس اجازه فعالیت در پلتفرم خود را به برخی از ملیت ها کرده محدود است، اعتبار و امنیت فراوانی دارد. کاربران این صرافی می توانند با استفاده از ارزهای فیاتی مانند دلار آمریکا، یورو، پوند انگلستان و همچنین ارزهای دیجیتال بیت کوین و تتر، ارز دیجیتال دوج کوین را خریداری کنند.

صرافی بایننس (Binance)

به جرئت می توان گفت افرادی که در بازار ارزهای دیجیتال فعال هستند، حتی اگر حساب کاربری در صرافی شناخته شده بایننس نداشته باشند، این صرافی را به خوبی می شناسند؛ البته به تازگی صرافی بایننس با محدودیت هایی که برای برخی از کشورها اعمال کرده، برخی از کاربران خود را مجبور کرده تا به سمت صرافی های دیگر کوچ کند؛ با این حال اگر شما به هر طریقی در صرافی بایننس فعالیت می کنید و قصد دارید ارز دیجیتال دوج کوین را خریداری کنید، باید یکی از ارزهای تتر، BUSD، بیت کوین، TRY، دلار آمریکا، یورو، پوند انگلستان، دلار استرالیا، BRL، BIDR، RUB را تهیه کنید و به صرافی بایننس انتقال دهید تا بتوانید دوج کوین را خریداری کنید.

صرافی کوینکس (CoinEx)

صرافی کوینکس یک صرافی بین المللی است. بسیاری از افرادی که پیش از این ارزهای دیجیتال خود را در صرافی بایننس خرید و فروش می کردند، صرافی کوینکس را انتخاب کرده اند. خوشبختانه در حال حاضر ایرانیان می توانند به راحتی در این صرافی معتبر خارجی فعالیت کنند. کاربران این صرافی برای خرید ارز دیجیتال دوج کوین به تتر، بیت کوین، BUSD، BCH نیاز خواهند داشت.

صرافی هوبی گلوبال (Huobi Global)

صرافی هوبی گلوبال در سال 2013 در سنگاپور تأسیس شد. ایرانیان برای فعالیت در این صرافی باید از ابزارهای تغییردهنده IP مانند VPN و VPS استفاده کنند. با این حال به دلیل آنکه می توان بدون احراز هویت نیز در این صرافی فعالیت کرد، بسیاری از ایرانیان از این صرافی استفاده می کنند. خرید ارز دیجیتال دوج کوین در این صرافی به کمک تتر، بیت کوین و اتریوم انجام می شود.

اما جز بازار اسپات امکان انجام معاملات Perpetual بر روی ارز دیجیتال دوج کوین در صرافی های مختلف نیز وجود دارد. قراردادهای Perpetual درواقع همان قراردادهای آتی هستند؛ با این تفاوت که قراردادهای Perpetual تاریخ انقضا ندارد. کاربران صرافی های زیر می توانند معاملات Perpetual را روی رمز ارز دوج کوین داشته باشند:

Binance، FTX، Huobi Global، Bybit، Kucoin، Bitfinex، Poloniex، OKEx، Phemex، Delta Exchange، Crypto.com Exchange، AscenEX، AAX، Kine Protocol، Apollox، StormGain، Globe Derivative Exchange، CoinTiger، Bingbon، ZBG، Bitget

صرافی های ایرانی پشتیبانی کننده از ارز دیجیتال دوج کوین

  • صرافی فرهاد مارکت (Farhad Market)
  • صرافی آبان تتر (Aban Tether)
  • صرافی والکس (Wallex)
  • صرافی بیت 24 (Bit24)
  • صرافی بیت پین (Bitpin)
  • صرافی نوبیتکس (Nobitex)
  • صرافی تبدیل (Tabdeal)
  • صرافی ایرانی کارت (Iranicard)
  • صرافی مانکس 724 (Monex724)
  • صرافی اوکی اکسچنج (OKEX)
  • صرافی تتر ایران (Tether Iran)
  • صرافی ارزجو (Arzjoo)
  • صرافی بیت برگ (Bitbarg)
  • صرافی اکسچینو (Land Exchaino)
  • صرافی پول نو (Pooleno)
  • صرافی رابکس (Rabex)
  • صرافی کوین نیک مارکت (Coinnik Market)
  • صرافی دوج بازار (Doge Bazar)

سخن آخر

خرید ارز دیجیتال دوج کوین با توجه به شرایط این رمز ارز و محبوبیت آن کاملاً توجیه پذیر است. این ارز دیجیتال با آنکه یک میم کوین است و خالقان آن هدف خاصی برای این کار خود نداشتند، به یکی از 10 ارز برتر بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. خرید ارز دیجیتال دوج کوین در بسیاری از صرافی های ایرانی و خارجی امکان پذیر است. در این مقاله با معرفی این صرافی ها و شرح کامل فرایند خرید از یک صرافی ایرانی و یک صرافی خارجی سعی کردیم راهنمای جامعی را در اختیار شما قرار دهیم.

ادامه مطلب
خرید کاردانو
آموزش گام به گام خرید کاردانو...

ارز دیجیتال کاردانو Cardano با نماد اختصاری ADA در رتبه ششم از نظر وسعت بازار قرار دارد. در این میان، شبکه بلاک چین کاردانو بستری برای انتقال مالی فراهم کرده است. همچنین این شبکه با در اختیار گذاشتن فضایی برای اجرای برنامه های غیرمتمرکز و ثبت قراردادهای هوشمند، رقابت تنگاتنگی با شبکه محبوب اتریوم دارد، اما آنچه کاردانو را از اتریوم متمایز می کند، ادعای تیم کاردانو درباره شبکه بلاک چین آن است. گفته می شود این ارز از پیشگامان به کارگیری شبکه بلاک چین نسل سوم است که با استفاده از آن کارمزد معاملات در مقایسه با بلاک چین های قدیمی، کاهش فراوانی یافته است.

با توجه به مواردی که برای کاردانو عنوان شد، خرید این ارز دیجیتال هم برای ترید یا معامله گری و هم برای سرمایه گذاری بسیار منطقی به نظر می رسد که دلیل این امر احتمالاً آینده روشن این ارز است. در حال حاضر ارز دیجیتال کاردانو با قیمت حدوداً 97/1 دلار در صرافی های مختلف ارز دیجیتال در حال تبادل است؛ به همین دلیل در این مقاله هر آنچه برای خرید ارز دیجیتال کاردانو نیاز دارید، بیان شده است.

آنچه برای خرید کاردانو به آن نیاز خواهید داشت

اینترنت پرسرعت

از بدیهیات مورد نیاز برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال اینترنت پرسرعت است، پرسرعت بودن شبکه اینترنتی که از آن برای معامله گری استفاده می کنید به این دلیل مهم است که کمترین تأخیر در ارسال درخواست شما و دریافت آن توسط صرافی به وجود بیاید؛ پس برای کسب سود بیشتری و داشتن معاملات امن، فراهم کردن اینترنت پرسرعت امری بدیهی است؛ البته باید توجه داشت که گاهی اوقات فعالان بازار کریپتوکارنسی ناچارند به دلایل مختلف، ارز دیجیتال مدنظر خود را از یک صرافی خارجی خریداری کنند؛ در این صورت علاوه بر داشتن اینترنت پرسرعت به ابزاری مانند VPN یا VPS برای تغییر آدرس IP خود نیز نیاز دارید که توصیه می شود از VPS های معتبر برای این گونه فعالیت ها استفاده کنید.

کیف پول دیجیتال

پس از اینترنت که نیازی کاملاً ضروری برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال است، کیف پول اولین موردی است که باید برای تأمین آن اقدام کنید. کیف پول ها در انواع مختلف سخت افزاری، نرم افزاری و کاغذی موجود هستند. اگر ارز دیجیتالی که قصد خرید آن را دارید، در وب سایت رسمی خود کیف پولی را ارائه داده باشد، می تواند بهترین انتخاب برای ذخیره ارز دیجیتال خریداری شده باشد. به علاوه برخی اوقات با وجود اینکه تیم مؤسس ارز دیجیتال، کیف پولی برای ذخیره سازی آن ارز طراحی نکرده ، یک یا چند کیف پول مناسب برای ذخیره سازی را به کاربران معرفی کرده است.

هنگام انتخاب و تهیه کیف پول باید از اعتبار آن کیف پول مطمئن شوی و فراموش نکنید که کیف پول را تنها از منابع معتبر دریافت کنید. درنهایت باید توجه داشته باشید که نگهداری ارز دیجیتال خریداری شده در صرافی کار بسیار پرخطری است؛ از این رو بهتر است پس از خریداری ارز دیجیتال، آن را به کیف پول خود انتقال دهید.

برخی از بهترین کیف پول ها برای نگهداری ارز دیجیتال کاردانو (ADA) عبارتند از:

  • Deadalus کیف پول رسمی ارز دیجیتال کاردانو که تنها قابلیت استفاده بر روی کامپیوتر را دارد و کاربران سیستم های عامل ویندوز، لینوکس و مک می توانند به راحتی از این کیف پول امن برای ذخیره سازی ارز دیجیتال کاردانوی خود استفاده کنند.
  • Ledger کیف پول سخت افزاری لجر با ذخیره ی کلیدهای خصوصی به صورت آفلاین، امنیت کافی برای ذخیره ارز دیجیتال کاردانو برای مدت طولانی و مقادیر بالا را فراهم کرده است. (Ledger Nano X & Ledger Nano S)
  • Trezor Model T دیگر کیف پول سخت افزاری مناسب برای ذخیره سازی ارز دیجیتال کاردانو است.
  • Atomic کیف پول نرم افزاری اتمیک که در نسخه های دسکتاپ و موبایل در اختیار کاربران قرار گرفته است.
  • Exodus کیف پول نرم افزاری اکسودوس که مانند کیف پول اتمیک در دو نسخه دسکتاپ و موبایل برای کاربران طراحی و ارائه شده است.
  • Guarda این کیف پول نرم افزاری را می توانید در هر سه نسخه ی موبایل، دسکتاپ و تحت وب دریافت کنید.
  • YOROI کیف پول نرم افزاری برای ذخیره ارز دیجیتال کاردانو که در نسخه های تحت وب و موبایل در اختیار کاربران قرار گرفته است.

صرافی ارز دیجیتال

در این بخش، به اصلی ترین بحث در فرایند خرید ارز دیجیتال کاردانو یا هر ارز دیجیتال دیگر می پردازیم. درواقع صرافی پلت فرمی برای تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر است؛ البته هیچ صرافی ای این کار را به صورت رایگان برای شما انجام نمی دهد، بلکه در ازای تبدیل ارزهای مختلف به یکدیگر مبلغی از معامله را به عنوان کارمزد از شما دریافت می کند. همین موضوع یکی از مواردی است که در انتخاب صرافی باید به آن توجه بسیاری داشت. از دیگر مواردی که در انتخاب صرافی باید به آن توجه کرد، این است که صرافی سابقه خوبی داشته باشد و به عبارت دیگر علاوه بر قدمت، کاربران رضایت کامل از آن صرافی داشته باشند. به هر حال بستری که شما قرار است ارز دیجیتال خود را از آن خریداری کنید، باید اعتبار فراوانی داشته باشد؛ پس در انتخاب صرافی دقت کافی را داشته باشید.

مهارت تحلیل تکنیکال و بنیادی

به کمک توانایی انجام تحلیل تکنیکال و بنیادی می توانید ارزهای دیجیتال مناسب را در بهترین قیمت خریداری کنید تا به بتوانید سود خوبی کسب کنید. اگر شما چنین مهارتی را نداشته باشید، نمی توانید همیشه برآیند مثبتی داشته باشید و تنها ممکن است به طور اتفاقی سودهایی را کسب کنید. از آنجا که نوسانات در بازار ارزهای دیجیتال معمولاً شدید هستند، توصیه می شود حتماً پیش از ورود به بازار ارزهای دیجیتال دانش و سواد لازم برای فعالیت در این بازار را کسب کنید. برای رسیدن به چنین دانشی گذراندن دوره آموزش ارز دیجیتال چیزی است که به آن نیاز دارید

خرید کاردانو از صرافی

اکنون که متوجه شدیم برای خرید ارز دیجیتال کاردانو به چه مواردی نیاز داریم، فرایند خرید ارز دیجیتال کاردانو را برای نمونه در یک صرافی ایرانی و یک صرافی خارجی صورت گام به گام شرح می دهیم؛ البته پیش از این لازم است بدانید که خرید هر ارز دیجیتالی از یک صرافی ایرانی راحت تر است؛ زیرا به سادگی و با استفاده از کارت بانکی شما و مانند یک خرید اینترنتی انجام می شود.

با این حال برخی افراد ترجیح می دهند ارزهای دیجیتال خود را از یک صرافی خارجی خریداری کنند. معمولاً افرادی که قصد نوسان گیری دارند، سعی می کنند به دلیل بالابودن حجم معاملات در صرافی های بین المللی، این کار را در یکی از همان صرافی ها انجام دهند. از سوی دیگر گاهی ممکن است قصد خرید یک ارز دیجیتال را داشته باشید که در هیچ صرافی معتبر ایرانی لیست نشده است، در این صورت نیز کاربران به خرید ارز دیجیتال از یک صرافی خارجی اقدام می کنند؛ البته کارمزد معاملات که معمولاً در صرافی های خارجی پایین تر است، افرادی را به سمت خود جذب کرده است.

خرید ارز دیجیتال کاردانو از صرافی ایرانی

در ابتدا با ثبت نام در این صرافی یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. بهتر است پس از ایجاد حساب کاربری، احراز هویت را نیز انجام دهید تا با هیچ محدودیتی در خرید و فروش و واریز و برداشت از سمت صرافی مواجه نشوید.

1. پس از ثبت نام و احراز هویت مانند شکل زیر روی کادر زردرنگ خرید و فروش کلیک کنید.

آموزش گام به گام خرید کاردانو، معرفی صرافی ها

2.با کلیک روی این کادر، زیرمنویی برای شما باز می شود که می توانید ارز دیجیتال مدنظر خود را در آن جست وجو کنید. در این مرحله با تایپ کردن عبارت ADA که نماد اختصاری ارز دیجیتال کاردانوست، رمزارز موردنظر خود را پیدا کرده و روی آن کلیک می کنیم. در همین مرحله، صرافی به شما امکان می دهد تا معامله خرید به وسیله استیبل کوین تتر (USDT) یا همان دلار دیجیتالی یا تومان را انجام دهید. اگر شما تومان را انتخاب کنید، می توانید به راحتی و با شارژ حساب کاربری خود به کمک کارت بانکی تان، ارز دیجیتال کاردانو را خریداری کنید.

3. اگر در این مرحله تتر را انتخاب کنید، به صرافی می گویید که قصد دارید ارز دیجیتال کاردانو را به کمک تتر خریداری کنید؛ به این معنا که شما در حساب کاربری خود تتر دارید. اگر در حساب خود تتر نداشته باشید و بخواهید معامله خود را به وسیله تتر انجام دهید، باید باز هم به کمک حساب بانکی خود، حساب کاربری خود در صرافی را شارژ کرده و در صرافی، تومان خود را به تتر تبدیل کنید (مراحل کاملاً شبیه خرید کاردانوست؛ با این تفاوت که در مرحله جست وجو باید ارز دیجیتال USDT را پیدا کنید و باقی مراحل را ادامه دهید).

آموزش گام به گام خرید کاردانو، معرفی صرافی ها

4. اگر دارایی شما در صرافی کم است یا برای اولین بار می خواهید در این صرافی ارز دیجیتال بخرید، باید ابتدا حساب کاربری خود را شارژ کنید. برای این کار مانند شکل زیر روی گزینه کیف پول در نوار بالایی کلیک کنید تا به صفحه بعد منتقل شوید.

آموزش گام به گام خرید کاردانو، معرفی صرافی ها

5. در صفحه پیش رو با انتخاب IRT تومان می توانید حساب خود را به کمک حساب بانکی شارژ کنید. این کار بسیار ساده است؛ با کلیک روی گزینه گفته شده و سپس مشخص کردن مبلغ و اطلاعات بانکی موردنظر به صفحه پرداخت هدایت می شوید و به این ترتیب حساب شما در صرافی شارژ می شود، اما اگر در کیف پول خود رمزارزی داشته باشید و بخواهید آن را به صرافی انتقال دهید، با انتخاب ارز دیجیتال موردنظر و کلیک روی گزینه واریز مراحل انتقال ارز دیجیتال از دیگر منابع را طی می کنید تا حساب کاربری خود را شارژ کنید

آموزش گام به گام خرید کاردانو، معرفی صرافی ها

6. حالا که حساب کاربری شما شارژ شده است، آماده شده اید تا ارز دیجیتال کاردانو را در صرافی تبدیل خریداری کنید. پس از ورود به حساب کاربری، کلیک روی کادر زردرنگ «خرید و فروش» و انتخاب جفت ارز مدنظر و کلیک روی آن به صفحه معاملاتی مربوط به همان جفت ارز هدایت می شوید.

آموزش گام به گام خرید کاردانو، معرفی صرافی ها

7. پس از کلیک روی جفت ارز مدنظر با چنین صفحه ای روبه رو می شویم، هما ن طور که مشاهده می کنید، نمودار قیمتی جفت ارز مدنظر بخش بزرگی از شکل را شامل شده است. در سمت راست شکل نیز آخرین قیمت های چند جفت ارز شناخته شده با آخرین قیمت در یک کادر قرار گرفته اند. برای انجام معاملات و خرید یا حتی فروش ارز دیجیتال خود با اسکرول به پایین صفحه، به کادر مربوط به خرید و فروش می رسید.

آموزش گام به گام خرید کاردانو، معرفی صرافی ها

8. همان طور که در شکل زیر می بینید، معاملات خرید در صرافی تبدیل می تواند به دو صورت «ثبت سفارش» و «سفارش آنی» انجام شود. اگر قصد خرید ارز دیجیتال کاردانو به صورت آنی و سریع را داشته باشید، صرافی تنها با مشخص کردن حجم خرید، مبلغ معامله را براساس آنچه شما در مراحل پیش انتخاب کرده اید (تومان یا تتر) محاسبه می کند و به شما نمایش می دهد. 

9. درنهایت شما با کلیک روی گزینه خرید، کار را به پایان می رسانید.

آموزش گام به گام خرید کاردانو، معرفی صرافی ها

10. علاوه بر این، شما به عنوان کاربر صرافی تبدیل می توانید نوع دیگری از معامله را نیز با نام ثبت سفارش انجام دهید. در این معامله، شما باید علاوه بر مقدار مورد نیاز کاردانو برای خریداری، قیمتی را که می خواهید صرافی در آن برای شما خرید کند، نیز مشخص کنید. در چنین معاملاتی ممکن است معامله شما در بازه زمانی بیشتری انجام شود. درواقع در این نوع معامله شما به صرافی می گویید کاردانو را در چه قیمتی برای شما خریداری کند. 

11. با تکمیل موارد خواسته شده و درنهایت کلیک روی گزینه خرید، کاردانوهای خود را در حساب کاربری صرافی خواهید داشت.

آموزش گام به گام خرید کاردانو، معرفی صرافی ها

12. بهتر است پس از خرید ارز دیجیتال کاردانو، دارایی خود را از صرافی به یک کیف پول انتقال دهید؛ مگر اینکه قصد انجام دوباره معامله به وسیله کاردانو را در همان زمان داشته باشید، اما به دلیل هزینه انتقال بهتر است این کار انجام نشود.

خرید ارز دیجیتال کاردانو از صرافی خارجی

همان طور که پیش از این بیان شد، برخی کاربران به دلایل مختلف و با وجود سهولت فعالیت در یک صرافی ایرانی، صرافی خارجی را برای انجام معاملات خود ترجیح می دهند. در این بخش ما مراحل خرید ارز دیجیتال کاردانو را از صرافی بین المللی کوکوین به صورت گام به گام برای شما بیان کرده ایم.

ابتدا در پلت فرم کوکوین، با کلیک روی Sing Up برای ثبت نام و Sing In برای ورود، مرحله اول را انجام می دهیم. اگر قصد ایجاد حساب در این صرافی را دارید، با کلیک روی Sing Up و واردکردن اطلاعات اولیه مانند ایمیل و انتخاب یک رمز عبور و کد ریفرال (درصورت داشتن) یک حساب کاربری برای خود بسازید.

1. برای ورود نیز نام کاربری و رمز عبوری را که انتخاب کرده بودید، ثبت کنید و وارد حساب کاربری خود شوید.

آموزش گام به گام خرید کاردانو، معرفی صرافی ها

2. اگر اولین بار است که قصد فعالیت در این صرافی را دارید، یا موجودی شما کافی نیست، باید دارایی خود در صرافی را ارتقا دهید. برای این کار با کلیک روی Assets و سپس گزینه (Diposit & Withdraw) Main Account به صفحه ای هدایت می شوید که می توانید ارز دیجیتال مدنظر خود را به صرافی منتقل کنید.

آموزش گام به گام خرید کاردانو، معرفی صرافی ها

3. در این مرحله، اگر در یافتن ارز دیجیتالی که قصد واریز و انتقال آن به حساب کاربری را دارید، مشکل پیدا کردید، می توانید به راحتی نام آن ارز دیجیتال را در نوار جست وجو که در شکل مشخص شده است وارد کرده و سپس روی Deposit در روبه روی نام آن ارز دیجیتال کلیک کنید.

آموزش گام به گام خرید کاردانو، معرفی صرافی ها

4. با رفتن به بخش واریز ارز دیجیتال مدنظر، باز هم ارز دیجیتال موردنظر را انتخاب کنید. در کادر بعد باید شبکه انتقال را مشخص کنید که بهترین گزینه، شبکه انتقال TRC-20؛ زیرا کارمزد پایینی دارد. درنهایت آدرس کیف پول را کپی می کنیم تا بتوانیم آن را در کیف پول یا هر منبع دیگری مانند صرافی به عنوان آدرس گیرنده استفاده کنیم.

آموزش گام به گام خرید کاردانو، معرفی صرافی ها

5. باید توجه داشت که در صرافی کوکوین با انتقال دارایی به صرافی، حساب کاربری اصلی شما شارژ شده است، اما شما برای خرید و فروش باید در حساب معاملاتی این صرافی فعالیت کنید؛ درنتیجه باید پس از دریافت ارز دیجیتال تتر یا هر ارز دیجیتال دیگر آن را از حساب اصلی به حساب معاملاتی خود انتقال دهید. این کار نیز به راحتی و از همان مسیر Assets انجام می شود. با این تفاوت که این بار پس از یافتن ارز دیجیتال خود به جای انتخاب گزینه Deposit، باید گزینه Transfer به معنای انتقال را انتخاب کنید و سپس انتقال از Main Account به Trade Account را انجام دهید.

6. از دیگر کارهایی که باید پیش از معامله برای بار اول در صرافی کوکوین انجام دهید، تنظیم یک کد معاملاتی 6 رقمی است. برای این کار پس از ورود به حساب کاربری براساس مسیری که در شکل زیر مشخص شده است؛ یعنی انتخاب LA از نوار بالایی و انتخاب Account Security از زیرمنوی نمایش داده شده به مرحله بعد می رسید.

آموزش گام به گام خرید کاردانو، معرفی صرافی ها

7. در صفحه پیش رو با کلیک روی گزینه Set در مقابل Trading Password یک رمز 6 رقمی برای معاملات خود انتخاب می کنید. این کار برای افزایش امنیت حساب شما در صرافی انجام می شود.

آموزش گام به گام خرید کاردانو، معرفی صرافی ها

8. پس از کلیک روی set در مقابل Trading Password در مرحله بعد شما درخواست یک کد می کنید که به ایمیل شما ارسال می شود. با واردکردن کد و سپس کلیک روی گزینه Next به مرحله بعد هدایت می شوید.

آموزش گام به گام خرید کاردانو، معرفی صرافی ها

9. در این مرحله کافی است رمز معاملاتی 6 رقمی خود را دو بار وارد کرده و سپس روی گزینه Confirm به معنای تأیید کلیک کنید تا کار تنظیم شدن رمز معاملاتی پایان یابد.

آموزش گام به گام خرید کاردانو، معرفی صرافی ها

10. با انجام مراحل گفته شده، عبارت مقابل Trading Password از عبارت Set به عبارت Change تغییر می کند. همچنین یک علامت تیک در کنار عبارت Trading Password ظاهر می شود که نشان می دهد مراحل به درستی انجام شده است. اگر قصد تغییر رمز معاملاتی خود را داشته باشید، باید روی Change کلیک کنید.

11. حالا شما آماده انجام معاملات در حساب معاملاتی خود در صرافی کوکوین هستید. برای این کار پس از ورود به حساب کاربری از منوی بالا روی گزینه Markets کلیک کنید.

آموزش گام به گام خرید کاردانو، معرفی صرافی ها

12. در این مرحله، مشخص می کنید که قرار است معامله خود را براساس کدام ارز دیجیتال انجام دهید؛ برای مثال تتر را انتخاب کرده و به این ترتیب ارز دیجیتال کاردانو را براساس تتر خریداری کنید.

به بیان دیگر با انتخاب USDT از نوار بالا ارز کمکی را مشخص می کنیم و سپس با جست وجوی رمزارزی که قصد خرید آن را داریم، جفت ارز معاملاتی را پیدا کرده و روی آن کلیک می کنیم.

آموزش گام به گام خرید کاردانو، معرفی صرافی ها

در اینجا صرافی از ما می خواهد رمز معاملاتی را که پیش از این تنظیم کرده بودیم، وارد کنیم تا بتوانیم معاملات مختلف را انجام دهیم. صفحه کلی معامله جفت ارز تتر/ کاردانو به صورت زیر است.

در این نمودار قیمتی، با ابزارهایی که صرافی در اختیار کاربران گذاشته است امکان تحلیل تکنیکال روی نمودار فراهم شده است. در قسمت پایینی سمت راست صفحه امکان ثبت انواع معاملات وجود دارد.

پس از ثبت سفارش خود یا انجام معامله و به طورکلی فعالیت های در رابطه با معاملات، گزارش آن در بخش زیرین نمودار قیمتی نمایش داده می شود.

آموزش گام به گام خرید کاردانو، معرفی صرافی ها

Limit

Limit یکی از روش های معامله در صرافی هاست. در این روش، قیمتی که قصد خرید کاردانو را داریم، براساس تتر (دلار) وارد می کنیم. در کادر بعدی نیز تعداد و مقدار کاردانویی را که قرار است خریداری شود، وارد کرده و درنهایت روی کادر سبزرنگ Buy/ ADA به معنای خرید کاردانو کلیک می کنیم.

با کلیک روی یکی از درصدهای مدنظر در بخش خرید (25، 50، 75، 100 درصد) به صرافی نشان می دهیم که با چه مقدار از کل سرمایه قصد خرید کاردانو را داریم.

آموزش گام به گام خرید کاردانو، معرفی صرافی ها

Market

در این نوع ثبت سفارش، صرافی بهترین قیمت برای انجام معامله را انتخاب می کند و شما کافی است میزان سرمایه موردنظر خود برای خرید کاردانو، برای مثال 200 تتر را مشخص کنید؛ به این ترتیب صرافی با سرمایه ای به ارزش 200 تتر برای شما کاردانو خریداری می کند.

باز هم مثل روش معامله Limit می توانید به راحتی روی درصد مدنظر خود کلیک کنید تا صرافی با توجه به درصد انتخابی برای شما کاردانو را خریداری کند.

آموزش گام به گام خرید کاردانو، معرفی صرافی ها

Stop Limit

در این نوع معاملات شما از صرافی می خواهید در صورتی که قیمت کاردانو به «Stop Price» رسید، معامله را در قیمتی که در کادر Price وارد کرده و به مقداری که در «Amount» وارد می کنید، انجام دهد.

برای مثال می خواهید به صرافی بگویید زمانی که قیمت کاردانو به 5/1 رسید، معامله خرید شما را در قیمت 67/1 انجام دهد البته به میزان مشخصی که در Amount وارد می کنید؛ مثلاً 100 کاردانو.

Stop Price    1.5

Price        1.67

Amount       100

آموزش گام به گام خرید کاردانو، معرفی صرافی ها

Stop Market

معامله خرید کاردانو در حالت Stop Market شباهت بسیاری به Stop Limit دارد؛ با این تفاوت که در اینجا کاربر قیمت نهایی برای خرید را انتخاب نمی کند؛ به عبارت دیگر در این نوع معامله شما به صرافی می گویید هر وقت قیمت به Stop Price رسید، معامله خریدی با بهترین قیمت ممکن به میزانی که در Amount وارد کرده اید، انجام دهد.

آموزش گام به گام خرید کاردانو، معرفی صرافی ها

برای پایان یافتن کار، پس از واردکردن مقادیر مدنظر در هر نوع معامله ای که قصد انجام آن را دارید، برای ثبت سفارش خود باید روی گزینه سبزرنگ Buy/ ADA کلیک کنید. همچنین امکان انجام معاملات با مارجین یا معاملات آتی نیز در صرافی کوکوین برای کاربران فراهم شده است. در معاملات مارجین با توجه به مارجین انتخابی، صرافی پولی را به شما قرض می دهد که می توانید به کمک آن معاملات را باز کنید.

این نوع معاملات برای افرادی مناسب است که تجربه و دانش کافی در بازار ارزهای دیجیتال دارند. در این نوع معاملات، سود شما با توجه به مارجینی که انتخاب می کنید، چند برابر می شود، اما از سوی دیگر، درصورت ضرردیدن، این زیان شما چند برابر می شود که می تواند به لیکوئید شدن شما منجر شود. در معاملات بعدی نیز شما به کمک قراردادهای آتی روی قیمت آینده جفت ارز شرط بندی می کنید که این نوع معاملات نیز به سواد و تجربه کافی نیاز دارند.

درنهایت باید توجه داشت، فارغ از نوع معامله ای که قرار است انجام دهید، باید حتماً مدیریت سرمایه را رعایت کنید در غیر این صورت ممکن است خیلی زود کل سرمایه خود را از دست بدهید.

صرافی های پشتیبانی کننده از ارز دیجیتال کاردانو

  • صرافی هوبی گلوبال (Huobi Global)

صرافی شناخته شده و محبوب هوبی گلوبال به کاربران خود اجازه می دهد با استفاده از تتر، بیت کوین، اتریوم، HUSD، ارز دیجیتال ADA را بخرند.

  • صرافی بیترکس (Bittrex)

تتر، بیت کوین، اتریوم، دلار آمریکا و یورو ارزهایی هستند که کاربران برای خرید ارز دیجیتال کاردانو از صرافی بیترکس، به یکی از آن ها نیاز دارند.

  • صرافی کوین بیس (Coinbase Exchange)

صرافی آمریکایی کوین بیس یک صرافی معتبر به شمار می آید که امکان خرید ارزهای دیجیتال با استفاده از ارزهای فیات را فراهم کرده است. کاربران این صرافی می توانند با استفاده از ارزهای دلار آمریکا، پوند انگلستان، یورو، بیت کوین، اتریوم و USDC برای خرید ارز دیجیتال کاردانو اقدام کنند.

  • صرافی بایننس (Binance)

صرافی بایننس به کاربران خود اجازه می دهد که در ازای پرداخت تتر، بیت کوین، اتریوم، BUSD، TRY، BNB، یورو، دلار استرالیا، پوند انگلستان، USDC، BRL، BIDR، TUSD، RUB ارز دیجیتال کاردانو را خریداری کنند.

  • صرافی کوکوین (Kucoin)

هر آنچه برای خرید ارز دیجیتال کاردانو از صرافی کوکوین نیاز داشتید، در بخش خرید از صرافی خارجی بیان شد.

صرافی های ایرانی که از ارز دیجیتال کاردانو پشتیبانی می کنند

  • صرافی اکسیر (EXIR)
  • صرافی فرهاد مارکت (Farhadmarket)
  • آبان تتر (Aban Theter)
  • صرافی بیت 24 (Bit 24)
  • صرافی بیت پین (Bitpin)
  • صرافی تبدیل (Tabdeal)
  • صرافی نوبیتکس (Nobitex)
  • صرافی والکس (Wallex)
  • صرافی اکسکوینو (Excoino)

سخن آخر

ارز دیجیتال کاردانو با قرار گرفتن در رتبه ی 6 بازار ارزهای دیجیتال و همچنین کاربرد فوق العاده ای که دارد بسیار مورد توجه کاربران و فعالان بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفته است. شبکه ی بلاک چین کاردانو با معرفی خود به عنوان یک شبکه پیشگام در بلاک چین نسل سوم توانسته است کارمزد معاملات را کاهش دهد و از این نظر با اتریوم که شبکه ای با اهداف مشترک است به رقابت بپردازد.

با توجه به قابلیت های این شبکه، خرید ارز دیجیتیل این شبکه ی بلاک چین یعنی کاردانو (ADA) بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. ما سعی کردیم در این مطلب هر آنچه شما برای خرید ارز دیجیتال کاردانو در صرافی های ایرانی و خارجی به آن نیاز دارید را پوشش دهیم.

ادامه مطلب
آموزش گام به گام خرید اتریوم و معرفی صرافی های پشتیبان کننده
آموزش گام به گام خرید اتریوم...

بعد از بیت کوین که پادشاه ارزهای دیجیتالاست، اتریوم در جایگاه دوم ارزهای دیجیتال از نظر بزرگی بازار قرار گرفته است. این رمزارز با هدف فراهم کردن بستری برای برنامه های غیرمتمرکز طراحی شد. به عبارت دیگر می توان شبکه ی اتریوم را همچون یک رایانه ی بزرگ در نظر گرفت که برنامه های غیرمتمرکز قابلیت ایجاد شدن و اجرا بر روی آن را دارند. با توجه به کاربرد حیاتی این شبکه بلاک چین و رواج روزانه ی فناوری بلاک چین می توان انتظار داشت که اتریوم آینده ی خوبی را پیش رو داشته باشد، هرچند در حال حاضر نیز اتریوم اعتبار و شرایط خوبی را دارد. در این مقاله قرار است تمام مراحل خرید اتریوم از صرافی ها را برای شما شرح دهیم.

بنابراین عجیب نیست که عده ی زیادی از معامله گران ارزهای دیجیتال سرمایه ی خود را به این بخش بازار یعنی معامله بر روی اتریوم و یا اتر که کوین شبکه ی بلاک چین اتریوم است، اختصاص دهند. اگر نمی توانید به درستی ارزی مناسب برای سرمایه گذاری و یا معامله گری پیدا کنید و یا اینکه با وجود آنکه ارز دیجیتال مناسب خود را پیدا کرده اید نمی دانید چه زمانی اقدام به خرید و یا فروش ارز دیجیتال موردنظرتان بکنید و چگونه آن را به کیف پول انتقال دهید و…. پیشنهاد ما به شما شرکت در دوره آموزش ارز دیجیتال است که تا حد زیادی شما را برای فعالیت به صورت مستقل در بازار ارزهای دیجیتال آماده می کند.

آنچه برای خرید اتریوم به آن نیاز خواهید داشت:

1- اینترنت پرسرعت

برای خرید ارزهای دیجیتال که اتریوم نیز یکی از آنها است به اینترنت پرسرعت نیاز دارید. اینترنتی که در هنگام انجام معامله استفاده می کنید باید توانایی ارسال داده های شما را در زمان مناسب داشته باشد. پس سعی کنید برای خرید ارزهای دیجیتال از اینترنت با کیفیت استفاده کنید، البته این موضوع می تواند برای فروش نیز مهم باشد. به این صورت که اگر شما درخواست انجام معامله ای را به صرافی ارسال کنید اما به دلیل اینترنت بی کیفیت ارسال خرید یا فروش شما به موقع دریافت نشود این موضوع می تواند باعث ضرر شما بشود و یا مقداری از سود شما را کاهش دهد.

2- کیف پول دیجیتال

زمانی که قصد خرید ارز دیجیتال اتریوم را دارید سعی کنید پیش از هر چیزی به فکر یک کیف پول معتبر برای ذخیره سازی اتریوم های خریداری شده خود داشته باشید. کیف پول های نرم افزاری و رایگانی وجود دارند که به شما اجازه می دهند ارز دیجیتال اتریوم را ذخیره کنید. این کیف پول ها به اندازه ی کافی اعتبار دارند.

اما در صورتی که دارایی اتریوم شما زیاد است و یا اگر شما یک هولدر اتریوم هستید و قصد دارید اتریوم های خریداری شده ی خود را برای مدت طولانی نگه دارید، توصیه ی ما به شما استفاده از کیف پول های سخت افزاری است. در این حالت شما دیگر نگرانی بابت هک شدن کیف پول و یا دستبرد زدن به دارایی هایتان را نخواهید داشت. به هر حال کیف پول های سخت افزاری به دلیل آنکه کلیدهای خصوصی شما را به صورت آفلاین ذخیره می کنند امنیت بالاتری دارند.

برخی از بهترین کیف پول های اتریوم عبارتند از:

  • متامسک (Meta Mask) پلاگین در مرورگر اینترنت
  • مای اترولت (My Ether Wallet) تحت وب
  • کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust Wallet) مخصوص موبایل
  • کیف پول سخت افزاری لجر (Ledger)
  • کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)
  • کیف پول نرم افزاری اتمیک (Atomic) مخصوص دسکتاپ و موبایل
  • کیف پول نرم افزاری اکسودوس (Exodus) مخصوص دسکتاپ و موبایل

3- صرافی ارز دیجیتال

پس از آنکه کیف پول مناسب برای ذخیره سازی ارز دیجیتال اتریوم را پیدا کرید حالا نوبت به پیدا کردن یک صرافی معتبر با حجم معاملات مناسب است. شما برای خرید ارز دیجیتال اتریوم می توانید به صرافی های ایرانی و یا خارجی مراجعه کنید.

در ادامه هر کدام را به تفصیل برای شما شرح خواهیم داد.

آموزش خرید اتریوم از صرافی

با اینکه شما می توانید به طرق مختلف رمزارز اتریوم را خریداری کنید، خرید هر ارز دیجیتالی (در اینجا اتریوم) در صرافی های معتبر ارز دیجیتال چه از نوع ایرانی و چه از نوع خارجی آن بهترین و معتبرترین روش خرید ارز دیجیتال اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال به حساب می آید.

خرید اتریوم از صرافی ایرانی تبدیل

چطور با تخفیف کارمزد در تبدیل ثبت نام کنیم؟

برای ثبت نام و استفاده از صرافی تبدیل، از کد تخفیف 10% کارمزد معاملاتی با استفاده از لینک زیر استفاده کنید:

همین الان در صرافی تبدیل ثبت نام کنیدثبت نام

خرید ارز دیجیتال اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال از یک صرافی ایرانی بسیار راحت است اما برای آنکه ابهامی باقی نماند تمام مراحل خرید ارز دیجیتال اتریوم را به صورت گام به گام برای شما خواهیم آورد.

ابتدا باید یک صرافی معتبر ایرانی را پیدا کرده و در آن یک حساب کاربری ایجاد کنید که کار بسیار ساده ای است. ما در اینجا عملیات خرید اتریوم را در صرافی ایرانی تبدیل برای شما شرح می دهیم. شما می توانید در صرافی موردنظر خود اقدام به خرید کنید چراکه برای خرید ارزهای دیجیتال در صرافی ها تقریبا مسیری مشابه پیموده می شود.

  1. ابتدا وارد پلتفرم صرافی تبدیل شده و به راحتی در آن ثبت نام کنید. بهتر است مراحل احراز هویت را نیز پس از ثبت نام انجام دهید تا با محدودیتی در واریز و برداشت و یا انجام معاملات برخورد نکنید.

آموزش گام به گام خرید اتریوم

2. پس از ثبت نام و احراز هویت برای خرید اتریوم باید در پنل کاربری خودتان بر روی کادر زردرنگ در سمت چپ صفحه که عبارت “خرید و فروش” بر روی آن نوشته شده است کلیک کنید.

آموزش گام به گام خرید اتریوم

3. پس از کلیک بر روی این کادر منویی برای شما به نمایش در خواهد آمد که ارزهایی که می توانید معامله کنید را به شما نمایش می دهد. دومین ارز در لیست اتریوم است، با کلیک بر روی آن به صفحه ی خرید ارز دیجیتال اتریوم در صرافی تبدیل هدایت می شوید.

4. ناگفته نماند که شما می توانید خرید خود را بر اساس تتر و یا تومان انجام دهید. در همین منو می توانید گزینه ی مناسب خود را انتخاب کرده و خرید خود را تکمیل کنید.

آموزش گام به گام خرید اتریوم

5. با کلیک بر روی اتریوم در منویی که در مرحله ی پیش مشاهده کردیم به این صفحه هدایت می شویم که در آن اطلاعات جامعی که برای خرید رمزارز اتریوم به آن نیاز داریم برای ما به نمایش در آمده است. همان طور که مشاهده می کنید نمودار قیمتی سهم بخش بزرگی از صفحه را به خود اختصاص داده است. در سمت راست نیز ارزهای دیجیتال مختلف و تغییرات قیمتی آنها را مشاهده می کنیم.

آموزش گام به گام خرید اتریوم

6. با اسکرول به پایین صفحه لیست ثبت سفارش خریداران و فروشندگان را می بینیم که طبق معمول خریداران با رنگ سبز و فروشندگان با رنگ قرمز مشخص شده اند.

آموزش گام به گام خرید اتریوم

اما مهم ترین بحث برای ما، یعنی خرید رمزارز اتریوم در بخش مشخص شده در تصویر بالا انجام می شود.

شما به عنوان خریدار می توانید خرید اتریوم در صرافی تبدیل را به دو صورت انجام دهید.

سفارش آنی

در صورتی که بخواهید صرافی بلافاصله پس از وارد کردن حجم خرید موردنظر و در نهایت کلیک بر روی گزینه ی خرید، سفارش شما را انجام دهد باید با کلیک بر روی سفارش آنی در بخش خرید این کار را انجام دهید.

برای این کار در کادر مقدار، حجم موردنظر خود را وارد می کنید. به این ترتیب مبلغ سفارش برای شما بر حسب تتر نمایش داده خواهد شد. در اینجا در صورتی که دارایی شما برای خرید مقدار وارد شده کافی باشد با کلیک بر روی گزینه ی خرید کار به اتمام می رسد. اما در صورتی که دارایی شما در صرافی کمتر از مقدار موردنظر باشد باید با استفاده از کارت بانکی خود اعتبار خود را افزایش دهید.

ثبت سفارش

آموزش گام به گام خرید اتریوم

و اگر قصد خرید ارز دیجیتال اتریوم را در قیمت خاصی داشته باشید باید قیمت مورد نظر خود و حجم خرید را به ترتیب در کادرهای قیمت واحد و مقدار، وارد کرده و در نهایت بر روی گزینه ی خرید کلیک کنید.

در اینجا نیز اگر اعتبار شما در صرافی کافی نباشد باید حساب خود را شارژ کنید. اگر قصد خرید رمزارز اتریوم را با کمک استیبل کوین تتر داشته باشید ناچارید که ابتدا حساب کاربری خود را با استفاده از کارت بانکی خود شارژ کرده و در داخل صرافی به راحتی تتر خریداری کرده و پس از آن با استفاده از تترهای خریداری شده اقدام به خرید ارز دیجیتال اتریوم کنید.

به طور خلاصه خرید ارز دیجیتال اتریوم از یک صرافی ایرانی به صورت زیر انجام می شود:

  1. پیدا کردن یک کیف پول معتبر که از رمزارز اتریوم پشتیبانی کند.
  2. انتخاب یک صرافی معتبر ایرانی برای خرید ارز دیجیتال اتر. توجه به حجم معاملات و تجربه ی دیگران در این صرافی می تواند اطلاعات خوبی را در رابطه با اعتبار این صرافی در اختیار ما قرار دهد.
  3. ایجاد حساب کاربری و احراز هویت در صرافی ایرانی.
  4. شارژ حساب کاربری با استفاده از کارت بانکی.
  5. خرید ارز دیجیتال اتریوم و یا هر ارز دیجیتال دیگر.
  6. انتقال ارز دیجیتال خریداری شده به یک کیف پول معتبر که از رمزارز اتریوم پشتیبانی کند.

خرید ارز دیجیتال اتریوم از صرافی خارجی

خرید اتریوم و یا هر ارز دیجیتال دیگری به راحتی در صرافی های ایرانی امکان پذیر است (البته به شرطی که آن ارز دیجیتال در صرافی لیست شده باشد)، با این حال گاهی افرادی را می بینیم که به دلایل مختلف از جمله حجم کم معاملات ترجیح می دهند که اتریوم و یا دیگر ارزهای دیجیتال را از صرافی های خارجی خریداری کنند. همچنین انجام معاملات شرطی با امکانات بالا در صرافی های خارجی یکی دیگر از دلایلی است که عده ای را به سمت خود می کشاند.

در ادامه نحوه ی خرید ارز دیجیتال اتریوم را از یک صرافی خارجی برای شما شرح می دهیم.

برای انجام معاملات در صرافی های خارجی به ارزی قابل قبول در آن صرافی نیاز داریم که مطمئنا ریال کشورمان نیست، در نتیجه ناچاریم پیش از انجام معاملات خود در صرافی های خارجی، ارز دیجیتالی معتبر در یک صرافی ایرانی خریداری کرده و به صرافی خارجی موردنظر انتقال دهیم تا بتوانیم ارز دیجیتال مورد نظرمان را خریداری کنیم.

به عنوان مثال می توان به راحتی همچون آنچه برای خرید ارز دیجیتال اتریوم در بخش خرید ارز دیجیتال اتریوم از صرافی ایرانی شرح داده شد، اقدام به خرید تتر یا بیت کوین کرد و سپس به صرافی کوینکس که یک صرافی خارجی است انتقال داد.

نحوه خرید اتریوم از کوینکس

برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

چطور با تخفیف کارمزد در کوینکس ثبت نام کنیم؟

می توانید با وارد کردن کد تخفیف «ghx3r» در قسمت ریفرال «referral» هدیه کاهش هزینه کارمزد معاملاتی را از ما بگیرید.
برای شروع از لینک زیر وارد شوید:

همین الان در صرافی کوینکس ثبت نام کنیدثبت نام

 

1. در اولین قدم باید وارد پلتفرم صرافی کوینکس شوید و یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید و در نهایت ارزهایی که در مرحله ی پیشین در صرافی ایرانی خریداری کرده بودید به صرافی کوینکس منتقل کنید.

2. کافی است بر روی گزینه ی Asset در میان گزینه های سمت راست بالایی کلیک کرده و از زیرمنوی نمایش داده شده بر روی Deposit به معنای واریز کلیک کنید. در صفحه ی پیش رو با انتخاب نوع ارزی که قرار است واریز کنید و سپس با انتخاب یکی از پروتکل های انتقال همچون USDT-TRC-20 که کارمزد بسیار پایین تری نسبت به دیگر پروتکل ها دارد کار انتقال را به اتمام برسانید.

آموزش گام به گام خرید اتریوم

3. حال که حساب کاربری شما در صرافی کوینکس شارژ شده است می توانید ارز دیجیتال اتریوم را در این صرافی خریداری کنید.

4. اما برسیم به بحث اصلی یعنی خرید ارز دیجیتال اتریوم، برای خرید و یا حتی فروش ارز دیجیتال در صرافی کوینکس ابتدا وارد حساب کاربری خود شده و سپس بر روی گزینه ی Exchange که در میان گزینه های سمت چپ بالا وجود دارد کلیک کنید.

آموزش گام به گام خرید اتریوم

5. حال به صفحه ای هدایت می شوید که می توانید در آن رمزارز موردنظر خود را جستجو کرده و اقدام به خرید آن بکنید. همان طور که مشاهده می کنید با جستجوی Ether زیرمنویی برای شما باز می شود که امکان انجام معامله و خرید اتریوم را بر حسب ارزهای مختلف ممکن، به شما نمایش می دهد. در این صرافی شما می توانید با استفاده از تتر، بیت کوین، USDC و بیت کوین کش، ارز دیجیتال اتریوم را خریداری کنید.

6. از اینجا متوجه می شوید که برای خرید رمزارز اتریوم، چه ارزهایی را می توانید از صرافی ایرانی خریداری کرده و به صرافی کوینکس انتقال دهید. به هر حال با توجه به اینکه شما کدام یک از ارزهای دیجیتال گفته شده را در اختیار دارید می توانید یکی از جفت ارزها را انتخاب کنید. به عنوان مثال ما بر روی جفت ارز ETH/USDT که خرید اتریوم بر حسب استیبل کوین تتر را نشان می دهد انتخاب می کنیم.

آموزش گام به گام خرید اتریوم

7. در این مرحله شاهد نمودار قیمتی اتریوم بر اساس تتر خواهیم بود.

آموزش گام به گام خرید اتریوم

8. اما با اسکرول به پایین صفحه کادرهای ثبت سفارش خرید و فروش را خواهیم دید. در این بخش شما می توانید با انتخاب نوع معامله، مقادیر موردنیاز را وارد کرده و اقدام به خرید رمزارز اتریوم کنید.

آموزش گام به گام خرید اتریوم

9. همان طور که می بینید شما به عنوان خریدار می توانید ارز دیجیتال اتریوم را در بازار اسپات (نقدی) و یا با کمک گرفتن از اهرم که بسیار پر ریسک است انجام دهید.

در حالت اسپات برای خرید ارز دیجیتال اتریوم معاملاتی از نوع Limit، Market Price، Stop Limit و Stop Market قابل انجام هستند.

  • Limit

اگر قصد انجام معامله به صورت Limit را داشته باشید باید دو کار Amount که نشان دهنده ی مقدار اتریوم و Price که قیمت موردنظر برای خرید اتریوم را نشان می دهد، پر کنید.

  • Market Price

در این نوع معامله خرید ارز دیجیتال توسط صرافی با اولین قیمت ممکن انجام می شود و شما به عنوان خریدار تنها مقدار خرید خود را بر اساس تتر در کادر Amount مشخص می کنید.

  • Stop-Limit

آموزش گام به گام خرید اتریوم

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، برای خرید اتریوم در حالت معاملاتی Stop-Limit سه کادر وجود دارند که باید توسط خریدار مشخص و پر شوند. در این بخش Stop قیمتی را مشخص می کند که به صرافی می گوید در صورتی که قیمت رمزارز اتریوم به آن رسید شرایط معامله را فعال کند. Limit قیمتی را مشخص می کند که معامله قرار است در آن انجام بشود و در نهایت Amount مقدار اتریومی که قرار است خریداری شود را مشخص می کند.

  • Stop-Market

در معاملات Stop-Market، مقدار Limit مشخص نمی شود و با وارد کردن مقادیر Stop و Value صرافی، معامله خرید را با بهترین قیمت ممکن برای خریدار انجام می دهد.

علاوه بر موارد ذکر شده شما به عنوان خریدار می توانید معاملات مارجین را نیز بر روی ارز دیجیتال اتریوم انجام دهید. این نوع معاملات بسیار پرریسک هستند و همان طور که می توانند سود شما را بالا ببرند، ممکن است کل سرمایه ی شما را از چنگتان درآورند و به عبارتی شما را لیکوئید کنند.

با استفاده از اهرم و یا لوریج در معاملات، شما می توانید با پولی چندبرابر سرمایه ی اصلی خود اقدام به معامله و خرید و فروش ارزهای دیجیتال بکنید. به عنوان مثال اگر شما از لوریج 5 در معاملات خود استفاده کنید دارایی شما با سرمایه ای که صرافی به شما قرض می دهد 5 برابر می شود. یعنی اگر شما 100 دلار (تتر) به حساب کاربری خود در صرافی واریز کنید با لوریج 5 قادر خواهید بود معاملاتی با قیمت 500 دلار را انجام دهید و پس از بستن معامله صرافی پولی که قرض داده بود را از شما پس خواهد گرفت.

به طور خلاصه خرید ارز دیجیتال اتریوم از یک صرافی خارجی به صورت زیر انجام می شود:

  1. پیدا کردن یک کیف پول معتبر که از رمزارز اتریوم پشتیبانی کند.
  2. انتخاب یک صرافی معتبر ایرانی برای خرید ارز دیجیتال تتر، بیت کوین یا دیگر رمزارزها. توجه به حجم معاملات و تجربه ی دیگران در این صرافی می تواند اطلاعات خوبی را در رابطه با اعتبار این صرافی در اختیار ما قرار دهد. با توجه به صرافی خارجی که قرار است در آن رمزارز اتریوم را خریداری کنیم این ارز می تواند تغییر کند.
  3. ایجاد حساب کاربری و احراز هویت در صرافی ایرانی.
  4. شارژ حساب کاربری با استفاده از کارت بانکی.
  5. خرید ارز دیجیتال تتر، بیت کوین یا دیگر رمزارزها.
  6. انتقال ارز دیجیتال خریداری شده در صرافی ایرانی به یک صرافی خارجی معتبر که امکان خرید رمزارز اتریوم را فراهم کرده باشد.
  7. خرید ارز دیجیتال اتر در صرافی خارجی.
  8. انتقال ارز دیجیتال Etherum خریداری شده به یک کیف پول پشتیبانی کننده از ارز دیجیتال اتریوم.

در این بخش ما نحوه ی خرید ارز دیجیتال اتریوم را در صرافی خارجی کوینکس به صورت گام به گام برای شما شرح دادیم.

در ادامه صرافی هایی که از رمزارز اتریوم پشتیبانی می کنند برای شما جمع آوری شده اند.

صرافی های پشتیبانی کننده از ارز دیجیتال اتریوم

ارز دیجیتال اتریوم دومین رمزارز بزرگ بازار ارزهای دیجیتال از لحاظ حجم معاملات است پس بدیهی است که تعداد صرافی هایی که این ارز دیجیتال را لیست کرده اند زیاد باشند. برای خرید رمزارز اتریوم می توانید به صرافی های بسیار زیادی مراجعه کرده و با ایجاد حساب کاربری در یکی از آنها اقدام به خرید رمزارز اتریوم کنید.

  • کوکوین (Kucoin)

صرافی کوکوین یکی از صرافی های بین المللی است که کاربران آن می توانند ارز دیجیتال اتریوم را در ازای پرداخت تتر، بیت کوین، USDC، UST خریداری کنند. نکته ی مثبتی که در رابطه با این صرافی برای ما ایرانیان وجود دارد این است که امکان فعالیت در این صرافی در حال حاضر بدون محدودیت برای ما فراهم شده است. از این رو است که بسیاری از افرادی که در گذشته معاملات خود را در صرافی بایننس انجام می دادند پس از اعمال محدودیت ها، صرافی کوکوین را انتخاب کردند.

  • هوبی گلوبال (Huobi Global)

از دیگر صرافی های شناخته شده و محبوب ارزهای دیجیتال که ارزهای دیجیتال زیادی را پوشش می دهد، می توان هوبی گلوبال را نام برد. این صرافی معتبر نیز امکان خرید ارز دیجیتال اتریوم را برای کاربران فراهم کرده است، کاربران برای خرید اتریوم در هوبی گلوبال به تتر، بیت کوین، HUSD نیاز خواهند داشت. همچنین این افراد می توانند در ازای فروش اتریوم در هوبی گلوبال ارزهایی همچون Doge، ADA، JST را دریافت کنند.

  • کوین بیس (Coinbase Exchange)

صرافی کوین بیس با اعتبار و امنیت بالایی که دارد افراد بسیاری به خصوص آمریکایی ها را به سوی خود جذب کرده است. کاربران این صرافی می توانند با استفاده از برخی از ارزهای فیات همچون دلار آمریکا و یا پوند انگلستان نیز اقدام به خرید ارزهای دیجیتال مختلف از جمله اتریوم کنند. USDC، USDT و بیت کوین دیگر ارزهای دیجیتالی هستند که به کاربران صرافی کوینبیس اجازه می دهند که با استفاده از آنها رمزارز اتریوم را خریداری کنند.

در رابطه با صرافی کوین بیس می توان این نکته را نیز اضافه کرد که علاوه بر امنیت بالا و پشتیبانی از برخی از ارزهای فیات، تیم تحلیل گران این صرافی نیز یک نقطه قوت برای این صرافی به حساب می آیند. این تیم با بررسی وایت پیپر و دیگر موارد به بررسی بنیادی ارزهای دیجیتال پرداخته و یک ارز تنها پس از کسب تایید از این تیم در این صرافی لیست می شود.

  • صرافی بایننس (Binance)

صرافی بایننس بزرگترین صرافی از لحاظ حجم معاملات است که در میان فعالان بازار ارزهای دیجیتال کاملا شناخته شده است. البته به دلیل محدودیت های اعمال شده از سمت بایننس ایرانیان و بسیاری از ملل دیگر قادر به احراز هویت و فعالیت در این صرافی نیستند. با این حال کاربران صرافی چینی بایننس می توانند با استفاده از تتر، BUSD، بیت کوین، یورو، دلار آمریکا، USDC، پوند انگلستان، دلار استرالیا و بسیاری از ارزهای فیات و ارزهای دیجیتال دیگر، رمزارز اتریوم را خریداری کنند.

صرافی های ایرانی که از ارز دیجیتال اتریوم پشتیبانی می کنند:

1- صرافی بیت 24 (Bit24)

2- صرافی بیت پین (Bitpin)

3- صرافی تبدیل (Tabdeal)

4- صرافی نوبیتکس (Nobitex)

5- صرافی والکس (Wallex)

6- صرافی اکسیر (Exir)

7- صرافی آبان تتر (Aban Tether)

سخن آخر

خرید ارز دیجیتال اتریوم از صرافی یک راه مطمئن برای به دست آوردن اتریوم است. رمزارز اتریوم که دومین ارز بزرگ در میان ارزهای دیجیتال است همچون یک رایانه بزرگی عمل می کند که توسعه دهندگان می توانند برنامه های خود را بر روی آن پیاده سازی کنند. کاربردی بودن این شبکه باعث شده است که ما پیوسته شاهد رشد قیمت این ارز دیجیتال باشیم. در نتیجه خرید ارز دیجیتال اتریوم برای معامله گری (به دلیل حجم بالای معاملات) و سرمایه گذاری (به دلیل حال و آینده ی درخشان اتریوم) کاملا منطقی به نظر می رسد.

سعی ما نیز بر این بود تا با معرفی کیف پول ها و صرافی های مختلف و بیان مراحل خرید ارز دیجیتال اتریوم به صورت گام به گام در صرافی ایرانی و خارجی هیچ ابهامی را برای شما باقی نگذاریم.

ادامه مطلب